Technologie, a lojalność w branży beauty

Do 2021 roku branża kosmetyczna ma osiągnąć wartość 20 mld zł, co potwierdza, że perspektywy jej rozwoju są obiecujące[1]. Ten potencjał zauważają także właściciele salonów urody, którzy stale inwestują w swoje placówki, oferując usługi kosmetyczne na coraz wyższym poziomie. Popularnością cieszą się nowoczesne rozwiązania technologiczne, które nie tylko ułatwiają codzienną obsługę klientów, ale dbają też o budowanie ich lojalności. Jakie narzędzia dostępne są na rynku?

 

Bez analizy zachowań klientów trudno stwierdzić, w czym tkwi sukces lub porażka firmy, dlatego tak istotne jest wsparcie technologiczne w codziennej obsłudze salonu. W tym celu na rynku powstaje wiele rozwiązań, które usprawniają funkcjonowanie nowoczesnej firmy nastawionej na rozwój.

 

Salon kosmetyczny wypełniony technologiami

Odsetek salonów korzystających z elektronicznych systemów, które dają klientom możliwość umówienia wizyty online, jest wciąż niewielki. Jednak tendencja na korzystanie z narzędzi IT, aplikacji czy innych usług technologicznych jest rosnąca, dzięki temu, że pojawia się coraz więcej rozwiązań dedykowanych branży kosmetycznej. Do najpopularniejszych z nich należą:

        Booksy – polski serwis, który ułatwia przedsiębiorcom zarządzanie rezerwacjami i płatnościami, a klientom oferuje szybki i prosty sposób umówienia się na wizytę. Jest dostępny w 80 krajach na całym świecie, a liczba rezerwacji dochodzi do 1 miliona miesięcznie;

        Versum – oprogramowanie, które pomaga zarządzać kalendarzem, personelem, zaopatrzeniem magazynu, bazą klientów oraz prowadzić zautomatyzowane działania marketingowe. Do serwisu należy również portal dobrakosmetyczka.pl, który poszerza bazę o salony urody;

    ZenCard – technologia, która pozwala zarządzać programami lojalnościowymi. Zachęca klientów do częstszych wizyt w salonie, przyznając im punkty lub stemple za zabiegi i nagradzając dodatkowymi benefitami. Dotychczasowa karta lojalnościowa jest wirtualnie umieszona na karcie płatniczej, a naliczanie zniżek odbywa się automatycznie podczas płatności na terminalu.

 

Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań w branży beauty umożliwia indywidualne dotarcie do każdego klienta. Nasza technologia pozwala obserwować zachowania zakupowe konsumentów poprzez analizę wartości koszyka i częstotliwość wizyt. Dla właścicieli salonów kosmetycznych jest to bezcenna wiedza, która pozwala trafnie dopasowywać działania marketingowe i sprzedażowe. Rozwiązanie ZenCard ułatwia także cały proces zarządzania komunikacją z klientami, dzięki czemu pracownicy salonów mogą skupić się na pozostałych aspektach działalności biznesu – mówi Jarek Sygitowicz, współzałożyciel firmy ZenCard.

 

Połączenie narzędzi dbających o obsługę przedsprzedażową (Booksy, Versum) wraz z technologiami wspierającymi lojalizację (ZenCard) zapewnia spójną opiekę nad klientami. Wiedzą o tym także właściciele salonów kosmetycznych, którzy wprowadzają nowoczesne rozwiązania ułatwiające pracę i podnoszące komfort klientów korzystających z dostępnych usług.

 

ZenCard

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

 

 

Kontakt dla mediów:

Aleksandra Wysocka

aleksandra.wysocka@cluepr.pl

518 526 599

 

 



[1] „Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju”, wrzesień 2017.